Hippi hareketi, 1960’larda ABD Birleşik Devletleri’nde süregelen bir karşı kültür hareketiydi. Ana akım değerlerin reddedilmesi ve barışa, sevgiye ve özgürlüğe vurgu yapılmasıyla karakterize edildi. Bohem modası hippiler içinde popüler bir kıyafet tarzıydı ve bugün de hala popüler. Bohem modası, gevşek, akıcı silüetler, organik kumaşların kullanması, parlak renkler ve desenlerle karakterize edilir.
Bohem bir giysi için esin arıyorsanız işte birkaç ipucu:
- Gevşek, akıcı silüetleri seçin.
- Pamuk, keten ve yün benzer biçimde organik kumaşlar kullanın.
- Parlak renkler ve desenler seçin.
- Heybetli mücevherler ve etnik esintili parçalarla aksesuarlarla süsleyin.
İşte bohem kıyafetlerin birkaç örneği:
Bu giysi, parlak renkte, bolca, dökümlü bir maksi elbiseden oluşuyor. Kıyafet pamuk yahut keten benzer biçimde organik bir kumaştan yapılmıştır. Heybetli bir kolye ve bir çift etnik esintili küpe ile aksesuarlandırılmıştır.
Bu giysi yansız renkte geniş paçalı bir pantolondan oluşuyor. Pantolonlar parlak renkte bolca, dökümlü bir üst ile eşleştirilmiştir. Giysi bir eşarp, bir kolye ve bir çift sandaletle tamamlanıyor.
Gardırobunuza bohem seçimi bir dokunuş eklemenin bir yolunu arıyorsanız bu giysiler adım atmak için mükemmel bir yerdir.
Bohem | Hippi |
---|---|
Hürriyet, yaratıcılık ve uyumsuzluk ile karakterize edilen bir hayat seçimi. | 1960’larda Vietnam Savaşı’na ve karşı kültür hareketine reaksiyon olarak ortaya çıkan bir alt kültür. |
Moda, bolca, akıcı kıyafetler, organik kumaşlar ve etnik etkilerle karakterize edilir. | Moda, parlak renkli kıyafetler, batik ve patchwork ile karakterize edilir. |
İç tasavvur, mobilya ve aksesuarların, organik malzemelerin ve bitkilerin eklektik karışımıyla karakterize edilir. | İç tasavvur parlak renkler, etnik etkisinde bırakır ve el yapımı ürünlerle karakterize edilmiştir. |
Müzik folk, rock ve blues etkileriyle karakterize edilir. | Müzik psychedelic rock, folk rock ve blues rock ile karakterize edilir. |
II. Groovy nelerdir?
Groovy, Java platformu için dinamik bir dildir. Kısa, okunabilir ve bakımı basit kod yazmayı kolaylaştıran özellikler elde eden “daha iyi bir Java” olacak biçimde tasarlanmıştır. Groovy ek olarak Java ekosistemiyle entegre olduğu için mevcut Java kitaplıkları ve çerçeveleriyle kullanması kolaylaştırır.
III. Harika
Groovy, 2003 senesinde James Gosling ve Bob Lee tarafınca yaratıldı. Başlarda Java platformu için bir kodlama dili olarak geliştirildi, sadece o zamandan beri tam teşekküllü bir programlama diline dönüştü. Groovy, “daha iyi bir Java” olacak biçimde tasarlanmıştır ve kapatmalar, dinamik yazma ve operatörün aşırı yüklenmesi benzer biçimde Java’da bulunmayan birçok özelliği ihtiva eder.
Groovy, internet geliştirme, sistem programlama ve veri bilimi dahil olmak suretiyle muhtelif uygulamalar için popüler bir dildir. Ek olarak Gradle ve Jenkins benzer biçimde bir takım popüler tatbik için buyruk dosyası dili olarak da kullanılır.
Groovy aleni kaynaklı bir yazılımdır ve Apache Lisansı 2.0 kapsamında mevcuttur. Geniş bir geliştirici ve kullanıcı camiası tarafınca desteklenmektedir.
IV. Groovy’nin Özellikleri
Groovy, kendisini yazılım geliştirme için kuvvetli ve fazlaca yönlü bir enstruman haline getiren birçok özelliğe haiz dinamik bir dildir. Bu özellikler şunları ihtiva eder:
Kısa ve okunabilir bir sözdizimi: Groovy’nin sözdizimi Java’ya benzer, sadece daha kısa ve okunabilirdir. Bu, hem aleni bununla birlikte kısa kod yazmayı kolaylaştırır.
Varlıklı özellikler koleksiyonu: Groovy, onu yazılım geliştirme için kuvvetli bir dil haline getiren varlıklı bir hususiyet koleksiyonu ihtiva eder. Bu özellikler kapatma, metaprogramlama ve işlevsel programlama desteğini ihtiva eder.
Kuvvetli bir camia: Groovy, dile ve dilin ekosistemine devamlı katkıda bulunan kuvvetli bir geliştirici topluluğuna haizdir. Bu, ihtiyacınız olduğunda yardım ve yardımcı bulmanızı kolaylaştırır.
Groovy, fazlaca muhtelif yazılım geliştirme projeleri için ülkü olan kuvvetli ve fazlaca yönlü bir dildir. Öğrenmesi basit, kısa ve kuvvetli bir dil arıyorsanız Groovy sizin için mükemmel bir seçenektir.
V. Groovy’yi kullanmanın yararları
Groovy öteki programlama dillerine bakılırsa fazlaca sayıda avantaj sunar:
- Dinamik bir dildir, kısaca aleni tip bildirimlerine gerekseme duymaz. Bu, kodu daha kısa ve okunması basit hale getirebilir.
- Kapanışlar, metaprogramlama ve işlevsel programlama dahil olmak suretiyle varlıklı bir hususiyet koleksiyonuna haizdir. Bu onu fazlaca muhtelif görevlerde kullanılabilecek kuvvetli bir dil haline getirir.
- Java platformuyla entegredir; bu, Java kitaplıklarına ve çerçevelerine erişmek için kullanılabileceği anlama gelir. Bu, onu mevcut Java koduyla beraber emek vermesi ihtiyaç duyulan projeler için iyi bir seçim haline getirir.
- Nispeten yeni bir dildir, bu da hala gelişmekte olduğu anlama gelir. Bu, devamlı yeni özelliklerin eklendiği anlamına geldiğinden bir avantaj olarak görülebilir.
Genel hatlarıyla Groovy, fazlaca muhtelif görevler için kullanılabilecek kuvvetli ve fazlaca yönlü bir dildir. Dinamik doğası, varlıklı hususiyet seti ve Java platformuyla entegrasyonu, onu hem yeni bununla birlikte deneyimli programcılar için iyi bir seçim haline getiriyor.
VI. Harika Sözdizimi
Groovy’nin sözdizimi Java’ya benzer sadece birtakım mühim farklılıklar vardır. Mesela, Groovy kod bloklarını belirtmek için küme parantezleri kullanır ve tek bir satırda birden fazla ifadeye izin verir. Groovy ek olarak kısa ve okunabilir kod yazmayı kolaylaştıran kapatmalar, tür çıkarımı ve operatörün aşırı yüklenmesi benzer biçimde bir takım yerleşik özelliğe de haizdir.
İşte “Selam Dünya!” yazan bayağı bir Groovy programının örneği:
println "Hello World!"
Groovy ek olarak dosyaları okuma ve yazma, dizeleri işleme ve koleksiyonlarla emek harcama benzer biçimde ortak görevleri gerçekleştirmek için kullanılabilecek bir takım yerleşik yönteme de haizdir. Mesela, aşağıdaki kod şunu kullanır: readLine()
konsoldan bir giriş satırını okuma yöntemi ve println()
satırı konsola yazdırma yöntemi:
println readLine()
Groovy sözdizimi hakkındaki daha çok informasyon için bkz. [Groovy Language Reference](https://groovy-lang.org/docs/latest//gapi/index.#gapi-ref-grammar).
VII. Harika Programlama Örnekleri
İşte birtakım Groovy programlama örnekleri:
1. Sıradan bir Selam Dünya programı:
mükemmel
println “Selam Dünya!”
2. Fibonacci dizisini hesaplayan bir program:
mükemmel
def fibonacci(n) {
if (n 3. İlk asal rakamları yazdıran bir program:
mükemmel
def isPrime(n) {
for (i in 2..Math.sqrt(n)) {
if (n % i == 0) {
yanlış döndür
}
}
hakikatı döndür
}
(1..100).her biri {
if (isPrime(it)) {
yazdır onu
}
}
4. Tic-tac-toe oyununu oynayan bir program:
mükemmel
def ticTacToe() {
// 3×3’lük bir tahta oluştur
Def kartı = [[‘-‘, ‘-‘, ‘-‘], [‘-‘, ‘-‘, ‘-‘], [‘-‘, ‘-‘, ‘-‘]]
// Geçerli oynatıcıyı al
def currentPlayer = ‘X’
// Oyun bitene kadar döngü
while (doğru) {
// Panoyu kullanıcıya göster
baskı panosu
// Kullanıcının hamlesini al
def nakliyat = System.console().readLine()
//Hareketin geçerli olup olmadığını denetim et
if (!isValidMove(hareket, tahta)) {
println “Geçersiz hamle!”
idame etmek
}
// Kullanıcının hamlesine bakılırsa panoyu güncelle
pano[move[0]][move[1]]= geçerliOyuncu
// Oyunun bitip bitmediğini deneyin
if (isGameOver(tahta)) {
kırmak
}
// Aktörleri değiştir
currentPlayer = (currentPlayer == ‘X’) ? ‘O’ : ‘X’
}
// Kazananı göster
if (isWinner(tahta, ‘X’)) {
println “X kazanmıştır!”
} else if (isWinner(tahta, ‘O’)) {
println “O kazanmıştır!”
} başka {
println “Birliktelik oyunu!”
}
}
// Bir hamlenin geçerli olup olmadığını denetim et
def isValidMove(hareket, tahta) {
if (hareket.ebat != 2) {
yanlış döndür
}
şayet (hareket et)[0] 2) {
yanlış döndür
}
şayet (hareket et)[1] 2) {
yanlış döndür
}
şayet (tahta[move[0]][move[1]]!= ‘-‘) {
yanlış döndür
}
hakikatı döndür
}
// Oyunun bitip bitmediğini deneyin
def isGameOver(tahta) {
// Kazanan olup olmadığını deneyin
if (isWinner(tahta, ‘X’)) {
hakikatı döndür
}
if (isWinner(tahta, ‘O’)) {
hakikatı döndür
}
// Panelin dolu olup olmadığını deneyin
for (int i = 0; i Hayır VIII.
Groovy kitaplıkları, Groovy’nin işlevselliğini genişletmek için kullanılabilecek kod koleksiyonlarıdır. Çoğu zaman Groovy dilinde yazılırlar sadece Java benzer biçimde öteki dillerde de yazılabilirler. Groovy kütüphaneleri Groovy internet sayfasında ve öteki internet sitelerinde bulunabilir.
Groovy kütüphaneleri aşağıdakiler benzer biçimde muhtelif şeyler yapmak için kullanılabilir:
- Veritabanlarına erişim
- XML belgelerini işleme
- Internet hizmetleriyle emek harcama
- Grafiksel kullanıcı arayüzleri oluşturma
Groovy kitaplıkları, Groovy’nin işlevselliğini genişletmenin ve tatbik geliştirmeyi kolaylaştırmanın mükemmel bir yolu olabilir.
IX. Harika Camia
Groovy camiası canlı ve etken bir topluluktur ve dili öğrenmenize ve kullanmanıza destek olacak muhtelif kaynaklara haizdir. İşte adım atmak için en iyi yerlerden birkaçı:
- Groovy Dil Web Sitesi: Resmi Groovy internet sayfası, dili öğrenmeye adım atmak için mükemmel bir yerdir. Belgeler, eğitimler ve sual sorabileceğiniz ve öteki Groovy kullanıcılarından yardım alabileceğiniz bir forum ihtiva eder.
- Grails Çerçeve Web Sitesi: Grails, Groovy ile yazılmış bir internet çerçevesidir. Grails internet sayfasında belgeler, eğitimler ve sorular sorabileceğiniz ve öteki Grails kullanıcılarından yardım alabileceğiniz bir forum bulunmaktadır.
- Groovy GitHub Deposu: Groovy GitHub kaynağı, son olarak kaynak kodunu bulmak ve dilin gelişimine katkıda bulunmak için mükemmel bir yerdir.
- GroovyNet: GroovyNet, Groovy’ye adanmış camia tarafınca işletilen bir internet sitesidir. Haberler, makaleler, eğitimler ve sual sorabileceğiniz ve öteki Groovy kullanıcılarından yardım alabileceğiniz bir forum ihtiva eder.
Groovy camiası, dili öğrenmek ve kullanmak için mükemmel bir kaynaktır. Mevcut kaynaklardan yararlanarak hızla kanaatkar bir Groovy programcısı olabilirsiniz.
S: Groovy nelerdir?
C: Groovy, Java platformu için dinamik bir dildir. Kapanışlar, dinamik yazma ve operatörün aşırı yüklenmesi benzer biçimde özellikler elde eden “daha iyi bir Java” olacak biçimde tasarlanmıştır.
S: Groovy’yi kullanmanın yararları nedir?
C: Groovy’yi kullanmanın aşağıdakiler dahil pek fazlaca faydası vardır:
Kısa ve öz bir dildir. Groovy kodu çoğu zaman Java kodundan daha kısadır ve daha okunabilirdir.
Dinamik bir dildir. Groovy dinamik yazmayı destek sunar; bu, değişken türlerini bildirmenize gerek olmadığı anlama gelir.
Kuvvetli bir dildir. Groovy, kapanışlar, metaprogramlama ve yansıma benzer biçimde varlıklı özellikler sunar.
S: Groovy’nin sınırlamaları nedir?
C: Groovy’de aşağıdakiler de dahil olmak suretiyle birkaç sınırlama vardır:
Java kadar yaygın olarak kullanılmaz. Bu, Groovy için Java’ya bakılırsa daha azca kitaplık ve kaynak bulunabileceği anlama gelir.
Java kadar katı değildir. Groovy, Java’dan daha çok hataya izin verir ve bu da hata ayıklamayı daha zor hale getirebilir.
Java kadar performanslı değil. Groovy kodu, bilhassa performans açısından tehlikeli sonuç uygulamalar için Java kodundan daha yavaş olabilir.
0 Yorum