Design Mavericks: Ürün Dünyasında Öncülük, David Kelley ve Tom Kelley tarafınca yazılan, tasavvur düşüncesinin ilkelerini ve bunların ürün geliştirmeye iyi mi uygulanabileceğini araştıran bir kitaptır. Kitap 2013 senesinde Harvard Business Review Press tarafınca yayımlandı.
Kitap üç parçaya ayrılmıştır. İlk kısımda tasavvur odaklı düşünme terimi ve problemlerin çözümünde iyi mi kullanılabileceği anlatılmaktadır. İkinci kısımda başarı göstermiş mamüller yaratmak için tasavvur odaklı düşünmeyi kullanan şirketlerin misal vaka incelemeleri sunulmaktadır. Üçüncü bölüm, tasavvur odaklı düşünmeyi kendi kuruluşunuzda iyi mi uygulayacağınıza dair öneriler sunar.
Design Mavericks, tasavvur düşüncesine ilişik içgörüsü ve bunu ürün geliştirmeye uygulamaya yönelik ergonomik tavsiyeleri sebebiyle övgüyle karşılandı. Kitap 14 dile çevrildi ve 000’den fazla kopya sattı.
Tasavvur düşüncesi ve bunun başarı göstermiş mamüller yaratmak için iyi mi kullanılabileceği ile alakalı daha çok informasyon edinmek istiyorsanız Design Mavericks ne olursa olsun okunması ihtiyaç duyulan bir kitaptır.
Antet | Özellikler |
---|---|
Tasavvur Mavericks |
|
Ürün Tasarımı |
|
Yenilik |
|
Tasavvur odaklı düşünme |
|
Kullanıcı Deneyimi Tasarımı |
|
Kullanıcı Arayüzü Tasarımı |
|
Tasavvur İlkeleri |
|
Tasavvur Trendleri |
|
Olay Emekleri |
|
Sual Yanıt |
|
II. Ürün Tasarımı
Ürün tasarımı, kullanıcılarının gereksinimlerini karşılayan bir ürün yaratma sürecidir. Düşünce oluşturma ve araştırmadan prototip oluşturma ve kontrol etmeye kadar muhtelif faaliyetleri ihtiva eder.
Ürün tasarımının amacı hem işlevsel bununla birlikte cazibeli bir ürün yaratmaktır. Kullanması ve anlaşılması rahat olmalı, hedef kitlenin gereksinimlerini karşılamalıdır.
Ürün tasarımı yinelenen bir süreçtir. Bir ürün sonlandırılmadan ilkin çoğu zaman birden fazla geri bildirim ve kontrol turu ihtiva eder.
Ürün tasarımı, ürün geliştirme periyodunun eleştiri bir parçasıdır. İyi tasarlanmış bir ürün, bir firmanın iş hedeflerine ulaşmasına destek olabilir.
Ürün tasarımının temel ilkelerinden bazıları şunlardır:
- Kullanıcı merkezli tasavvur
- Ehliyet
- Güzel duyu
- Kullanılabilirlik
- Erişilebilirlik
Ürün tasarımı kompleks ve sıkıntılı bir alandır sadece hem de ödüllendirici bir alandır. İnsanların yaşamları üstünde pozitif tesir yaratan mamüller yaratmak için bir fırsattır.
Yenilik
İnovasyon, yeni ya da geliştirilmiş mamüller, hizmetler ya da süreçler yaratma sürecidir. Ekonomik büyümenin mühim bir itici gücü olabilir ve işletmelerin rekabette önde kalmasına destek olabilir. Aşağıdakiler de dahil olmak suretiyle birçok değişik inovasyon türü vardır:
Ürün yeniliği: Bu, yeni çıkan ürünler yaratmayı ya da mevcut olanları iyileştirmeyi ihtiva eder.
Hizmet yeniliği: Bu, yeni hizmetler yaratmayı ya da mevcut hizmetleri iyileştirmeyi ihtiva eder.
Süreç yeniliği: Bu, işleri yapmanın yeni yollarını yaratmayı ya da mevcut süreçleri iyileştirmeyi ihtiva eder.
İş modeli yeniliği: Bu, para kazanmanın yeni yollarını yaratmayı ya da mevcut iş modellerini geliştirmeyi ihtiva eder.
İnovasyon, aşağıdakiler de dahil olmak suretiyle muhtelif faktörlerden kaynaklanabilir:
Satın alan gereksinimleri: İşletmelerin, bu gereksinimleri karşılayan ürün ve hizmetler yaratabilmeleri için müşterilerinin gereksinimlerini anlamaları icap eder.
Teknoloji: Yeni teknolojiler yenilik için yeni fırsatlar yaratabilir.
Düzenlemeler: Düzenlemeler ara ara işletmeleri yeni kurallara uymak için yenilik meydana getirmeye zorlayabilir.
Rekabet: Rekabet, işletmeleri rekabette önde kalabilmek için yenilik meydana getirmeye zorlayabilir.
İnovasyon riskli bir süreç olabilir fakat hem de fazlaca ödüllendirici de olabilir. İşletmeler başarı göstermiş bir halde yenilik yaparak müşterilerinin sevilmiş olduğu yeni ürün ve hizmetler yaratabilir, pazar paylarını artırabilir ve karlarını artırabilir.
İşte başarı göstermiş inovasyonların birtakım örnekleri:
iPhone: iPhone, cep telefonu endüstrisinde büyük bir yenilikti. İnsanların cep telefonu kullanma biçiminde çığır açan yeni bir tasavvur, yeni özellikler ve yeni bir işletim sistemi tanıttı.
Amazon.com: Amazon.com, e-ticaret sektöründe büyük bir yenilikti. İnsanların çevrimiçi ürün ve hizmet alışverişi yapması için yeni bir yol yarattı.
Google Arama: Google Arama, arama motoru endüstrisinde büyük bir yenilikti. İnsanların çevrimiçi informasyon bulmasını kolaylaştıran yeni bir algoritma tanıttı.
Bunlar seneler içerisinde meydana getirilen birçok başarı göstermiş yeniliğin yalnız birkaç örneğidir. İnovasyon, ekonomik büyümenin temel itici gücüdür ve işletmelerin rekabette önde kalmasına destek olabilir.
IV. Tasavvur odaklı düşünme
Tasavvur odaklı düşünme, empatiyi, yaratıcılığı ve işbirliğini vurgulayan, sorun çözmeye yönelik insan merkezli bir yaklaşımdır. Yeni çıkan ürünler, hizmetler ya da deneyimler geliştirmek veya mevcut olanları iyileştirmek için kullanılabilecek bir süreçtir.
Tasavvur odaklı düşünme çoğu zaman daha analitik olan ve “doğru” cevabı bulmaya odaklanan geleneksel sorun çözme yöntemleriyle karşılaştırılır. Tasavvur odaklı düşünme ise daha yinelemeli ve keşfedicidir ve kullanıcı için en iyi çözümü bulmaya odaklanır.
Tasavvur düşüncesi, ürün tasarımcıları için kıymetli bir araçtır bu sebeple kullanıcılar için hakikaten faydalı ve kıymetli mamüller yaratmalarına destek olabilir. Ek olarak işletmeler tarafınca yeni ürün ya da hizmetler geliştirmek ya da mevcut tekliflerini iyileştirmek için de kullanılabilir.
Tasavvur düşüncesinin temel ilkelerinden bazıları şunlardır:
- Empati: Tasavvur düşüncesi kullanıcının gereksinimlerini anlamakla adım atar. Tasarımcıların kendilerini kullanıcının yerine koymaları ve onların zorlu noktalarını ve isteklerini anlamaları gerekiyor.
- Yaratıcılık: Tasavvur odaklı düşünme, yeni fikirler ve çözümler üretmekle ilgilidir. Tasarımcıların kalıpların haricinde düşünebilmeleri ve sorunlara yenilikçi çözümler üretebilmeleri gerekiyor.
- İşbirliği: Tasavvur odaklı düşünme bir takım çalışmasıdır. Başarıya ulaşmış mamüller yaratmak için tasarımcıların mühendisler, pazarlamacılar ve ürün yöneticileri benzer biçimde öteki paydaşlarla yakın ortaklaşa iş içerisinde emek harcaması icap eder.
Tasavvur odaklı düşünme, kullanıcılar için hakikaten faydalı ve kıymetli mamüller yaratmak için kullanılabilecek kuvvetli bir araçtır. Bir ürün tasarımcısıysanız ya da yeni ürün ya da hizmetlerin geliştirilmesiyle ilgileniyorsanız, tasavvur odaklı düşünme ve bunun çalışmanızı geliştirmek için iyi mi kullanılabileceği ile alakalı daha çok informasyon edinmenizi tavsiye ederim.
V.UX Tasarımı
UX tasarımı, kullanıcılar için kullanması rahat ve eğlenceli ürün ve hizmetler tasarlama sürecidir. Kullanıcı gereksinimlerini anlamayı, kullanıcı kişilikleri kurmayı ve sezgisel ve etken kullanıcı arayüzleri tasarlamayı ihtiva eder. UX tasarımcıları, mamüllerin kullanıcı gereksinimlerini karşıladığından ve pazarda başarı göstermiş olduğu için güvenilir olmak için ürün yöneticileri, mühendisler ve öteki paydaşlarla yakın ortaklaşa iş içerisinde çalışır.
UX tasarımı, ürün geliştirme periyodunun eleştiri bir parçasıdır ve bir ürünün başarısı üstünde mühim bir etkiye haiz olabilir. Kullanıcı gereksinimlerine odaklanarak ve kullanması rahat mamüller yaratarak, UX tasarımcıları kullanıcılar tarafınca sevilen ve iş hedeflerine ulaşan mamüller yaratmaya destek olabilir.
UX tasarımının temel ilkelerinden bazıları şunlardır:
- Kullanıcı odaklı tasavvur: UX tasarımcıları devamlı kullanıcıyı ilk sıraya koymalı ve onun gereksinimlerini karşılayan mamüller tasarlamalıdır.
- Bereketlilik: UX tasarımcıları kullanması rahat ve bereketli mamüller yaratmalıdır.
- Sezgisellik: UX tasarımcıları sezgisel ve anlaşılması rahat mamüller yaratmalıdır.
- Erişilebilirlik: UX tasarımcıları, bütün kabiliyetlere haiz kullananların erişebileceği mamüller oluşturmalıdır.
UX tasarımı hızla büyüyen bir alandır ve muhtelif sektörlerden UX tasarımcıları için birçok fırsat vardır. UX tasarımı alanında bir kariyerle ilgileniyorsanız, ihtiyacınız olan becerileri öğrenmenize destek olacak muhtelif kaynaklar bulunmaktadır.
BİZ. Kullanıcı Arayüzü Tasarımı
UI tasarımı, bir ürün ya da hizmetin kullanıcı arayüzünü tasarlama sürecidir. Ürünün görünümünü, verdiği hissi ve emek harcama şeklini kapsar. Kullanıcı arayüzü tasarımı önemlidir bu sebeple kullananların bir ürün ya da hizmetle iyi mi etkileşimde olduğunu etkileyebilir ve sonuçta ürün ya da hizmetin başarısını etkileyebilir.
UI tasarımına dahil olan bir takım değişik faktör vardır:
- Düzenlilik
- Tipografi
- Renk
- Görseller
- Simgeler
- Animasyonlar
Kullanıcı arayüzü tasarımcılarının bir ürün ya da hizmet tasarlarken bütün bu unsurları dikkate alması ve ahenkli ve kullanıcı dostu bir tecrübe kurmak için beraber çalıştıklarından güvenilir olmaları icap eder.
UI tasarımı kompleks ve sıkıntılı bir alandır fakat hem de fazlaca ödüllendiricidir. UI tasarımcıları hem güzel bununla birlikte işlevsel ürün ve hizmetler yaratarak dünyada reel bir ayrım yaratma fırsatına haiz.
VII. Tasavvur İlkeleri
Tasavvur ilkeleri, bir ürün ya da hizmetin tasarımına doğrultu veren yol gösterici ilkelerdir. Kullanılabilirlik, erişilebilirlik ve güzel duyu benzer biçimde iyi tasarımın temel ilkelerine dayanırlar.
Pek fazlaca değişik tasavvur ilkesi vardır, sadece en yaygın olanlardan bazıları şunlardır:
- Sadelik
- Netlik
- Tutarlılık
- Ehliyet
- Erişilebilirlik
Tasavvur ilkeleri önemlidir bu sebeple bir ürün ya da hizmetin iyi tasarlanmış ve kullanıcı dostu olmasını sağlamaya destek olurlar. Ek olarak tutarlı bir marka kimliği meydana getirmeye ve bir firmanın bütün ürün ve hizmetlerinin benzer halde tasarlanmasını sağlamaya destek olabilirler.
Bir ürün ya da hizmet tasarlarken, değişik tasavvur ilkelerini ve bunların kullanıcı dostu ve etken bir tecrübe kurmak için iyi mi uygulanabileceğini dikkate almak önemlidir.
Tasavvur Trendleri
Yeni teknolojiler ve yöntemler ortaya çıktıkça tasavvur trendleri devamlı gelişiyor. Son olarak trendleri izlemek zor olabilir sadece ilgili ve entresan tasarımlar yaratmak için informasyon sahibi olmak önemlidir. İşte 2024’te dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan en mühim tasavvur trendlerinden bazıları:
- Hareketli grafikler
- 3D baskı
- Sanal gerçeklik (VR)
- Artırılmış gerçeklik (AR)
- Suni zeka (AI)
- Organik dil işleme (NLP)
- Biyomimikri
- Sürdürülebilirlik
- Kapsayıcı tasavvur
Bu trendler tasarımın geleceğini şekillendiren birçok trendden yalnız birkaçı. Bu trendler ile alakalı informasyon sahibi olarak tasarımlarınızın son teknolojiye haiz olmasını sağlayabilirsiniz.
IX. Olay Emekleri
Olay emekleri, tasarımı reel hayattaki projelerin perspektifinden öğrenmenin muhteşem bir yoludur. Öteki tasarımcıların benzer zorluklara iyi mi yaklaştıklarını inceleyerek tasavvur periyodu ile alakalı kıymetli bilgiler edinebilir ve onların başarılarından ve başarısızlıklarından ders alabilirsiniz.
Misal vaka incelemelerinin yararlarından bazıları şunlardır:
- Değişik tasavvur yaklaşımları ve metodolojileri ile alakalı informasyon edinebilirsiniz.
- Değişik tasarımcıların muayyen sorunları iyi mi çözdüğünü görebilirsiniz.
- Başkalarının hatalarından öğrenebilir ve aynı hataları kendinizin yapmaktan kaçınabilirsiniz.
- Kendi tasavvur projeleriniz için esin alabilirsiniz.
İncelemek için mükemmel misal vakalar arıyorsanız işte göz atabileceğiniz birkaç kaynak:
Misal vaka incelemelerini inceleyerek dünyanın en iyi ve en parlak tasarımcılarından bir şeyler öğrenebilirsiniz. Tasavvur süreciyle alakalı kıymetli bilgiler edinebilir ve daha iyi ürün ve deneyimlerin iyi mi yaratılacağını öğrenebilirsiniz.
S: Tasavvur Mavericks nelerdir?
C: Design Mavericks, ürün dünyasını değiştiren devrim yaratan tasarımcılar ile alakalı bir kitap.
S: Design Mavericks’in yazarı kimdir?
C: Design Mavericks’in yazarı, IDEO’nun kurucusu David Kelley’dir.
S: Design Mavericks’in temel çıkarımları nedir?
C: Design Mavericks’in temel çıkarımları şunlardır:
- Tasavvur güzel şeyler yapmakla değil, sorunları çözmekle ilgilidir.
- En iyi tasarımcılar meraklı, aleni fikirli ve işbirlikçidir.
- Tasavvur bir dizi sporudur ve değişik becerilere ve bakış açılarına haiz insanlarla çalışmak önemlidir.
0 Yorum